Vlada Republike Hrvatske je pokrenula projekt e-Građani
Vlada Republike Hrvatske je pokrenula projekt e-Građani kako bi modernizirala, pojednostavila i ubrzala komunikaciju građana i javne uprave te povećala transparentnost javnog sektora.
Sustav e-Građani, pored Središnjeg državnog portala koji predstavlja javni dio sustava, čine i Osobni korisnički pretinac i Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav. Te komponente omogućavaju sigurnu i naprednu elektroničku komunikaciju s javnim sektorom.
Osobni korisnički pretinac omogućava izravan pristup elektroničkim uslugama javne uprave i primanje osobnih elektroničkih poruka javne uprave, a dostupan je i kao aplikacija za pametne telefone (trenutno samo kao aplikacija za operativni sustav Android).
Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav omogućava korištenje elektroničkih vjerodajnica za jedinstvenu prijavu na elektroničke usluge uključene u sustav e-Građani. Ukoliko građanin već ne posjeduje elektroničku vjerodajnicu s kojom može koristiti sustav, može je zatražiti i dobiti na označenim šalterima u poslovnicama Financijske agencije (FINA) u Republici Hrvatskoj. Popis poslovnica u kojima možete zatražiti ePass, odnosno mToken vjerodajnicu možete pronaći na internetskim stranicama ePass te mToken.
Široki raspon usluga
Putem elektroničkih usluga koje su trenutno uključene u sustav e-Građani, moguće je:
• zatražiti elektroničke izvode iz matične knjige rođenih ili vjenčanih,
• provjeriti svoj upis u registru birača,
• informirati se o ocjenama djeteta u školi (Popis škola u e-Dnevniku),
• provjeriti izabranog liječnika,
• naručiti Europsku karticu zdravstvenog osiguranja,
• zatražiti svoju elektroničku radnu knjižicu,
• informirati se o očekivanom iznosu mirovine,
• registrirati se kao potencijalni posloprimac,
• provjeriti uplaćene doprinose u drugi stup mirovinskog osiguranja,
• pribaviti potvrde od REGOS-a,
• provjeriti svoju poreznu knjigovodstvenu karticu,
• provjeriti svoje podatke u OIB sustavu ili
• administrirati svoj elektronični identitet.
Plan je u sljedećem razdoblju uključiti i sve ostale elektroničke usluge koje tijela javnog sektora trenutno pružaju građanima putem svojih internetskih stranica: od lokalne samouprave, županija do državnih institucija, ali i potaknuti institucije javnog sektora da razviju bolje i korisnički orijentirane elektroničke usluge.
Više informacija možete pronaći na web stranicama Vlade Republike Hrvatske
https://vlada.gov.hr/istaknute-teme-11/postanite-e-gradjani/11545